Satukasetilla

Satukasetilla

torstai 20. helmikuuta 2014

Äitipolilla lääkärissä

Neuvola lääkäri kirjasi lähetteen säitipolille kun sf-mitta oli 34cm ja ultralla tehty painoarvio vaan n.3000g. Mä olen itse lynyt, 156cm. Voipi olla siitä kun on niin lyhyt selkä, mutta parasta tarkistaa ettei suuria ongelmia ja ylläreitä ole tulossa. 
Eilen sitten kävin siellä äitipolila ja oli lääkärillä pikkusen vaikeaa mitata sitä vauvaa. Liikku ja potki minkä ehti ja käänteli päätä erisuuntaan. Lopulta erikoislääkäri kävi antamassa noin mittoja ja niistä sitte kyhättiin suuntaa antava painoarvio 3200g. Sitte mulle sanottiin että tää nyt on todellakin vaan suuntaa antava kun oli pikkusen haasteellista mitata. Mutta seurantoja ei tarvita kun ihan perus neuvola. Eli kaikki siis hyvin. +1käyrällä mennään.
Mä olen itse painanut syntyessä n.3400g ja mies n.3800g. Siihen haarukkaan vissiin menee vauva.. (Tänään rv36+5)

Samalla reissulla kun kaupungissa (Lohja) olin niin hyödynsin kaiken. Kävin kiertelemässä kierrätyskeskuksessa, josta tarttuikin mukaan lastulevyinen yöpöytä. Muutama muu kirppis ja mukana oli lopulta Tupperin termos ja kakkukupu, Me&i:n pari paitaa, iso kasa dubloja, uunivuokaa jne. Kävin myös lähitienoon parhaassa tissiliivi kaupassa, Lumikissa.  Löyty muutamat kivat imetysliivit odottamaan. 

Reissun jälkeen kotiin syömään. Pikainen ruoka ja suoraan omien vanhempien luokse, jossa ihailtiin kirpparilöytöjä ja rakennettiin kummipojan (2,5v) kanssa hella. Ei tarvinyt kun kierrätyskeskuksen "saa ottaa" yöpöytä, 4 ruuvia, 4 pilttipurkin kantta ja teippiä (tarraa). Hieno siitä tuli. 
Katseltiin samaa aikaa Suomi-Venäjä lätkä matsia ja sprintti hiihtoja. Hienoa
Suomalaiset!



2 kommenttia:

  1. loistava idea toi uuni! JAksamista sulle Pirjo loppumetreille <3 ole ajatuksissa.

    VastaaPoista
  2. Hinta uunille oli 0€ ja varmasti kestää.. "mä istun tässä päällä"

    VastaaPoista

Kaikki kommentit tarkastetaan ennen julkaisua