Satukasetilla

Satukasetilla

maanantai 17. maaliskuuta 2014

Onko supistellut? Mitä ne on?

Vielä perjantaina paistoi aurinko ja ulkona oli +8c. Kävin Hessun kanssa lenkillä ja nautin keväästä. Lauantai aamuna sai sitten herätä lumipyryyn ja nyt on lunta enempi kuin koko talvena yhteensä. Aamusta olikin jo -8c, mutta aurinko paistaa. Nyt vaan lämpimästi päälle. Ei enää pelkällä hupparilla tarkene. Mutta vielä pakkasen aikana koiran kanssa pihalle nii säästyy yksi pesu kerta.

Rv40+2 on menossa. Yöllä Juuso herätti mut kun pitkin ihan kauheesti sänkyä. Oli jokinkin painajainen, jota en sen tarkemmin muista. Ainut mitä siitä muistan on että en saanut henkeä. Aika vaikea nukkua, istua tai liikkua kun ottaa niin hirveesti henkeen. Saa nähä mitä tästä tulee. Huomenna taas neuvola. 
Viimeks käski seurata paineita ja mä seurasin yli ton 150/90 mentiin 99%:sesti mittauksissa. Mutta ton alapaineen pitäs olla yli 100 että olis jotain häikkää. Mä vaan oon tämmönen vyöryvö keilapallo. Viimeviikolla neuvolassa tätikin sanoi että en mä enää sua oikeesti odottanut. Huomenna kun menen taas niin näkee että ei tää tästä mihinkään muutu.. 
Mä muistan kun yksi ystävä odotti esikoista ja siltä oli neuvolassa kysytty että onko supistellut. Johon hän oli kysynyt että mitä ne on, miltä ne tuntuu? Oli neuvolan täti sanonut ettei oikeesti tiiä. Mulla on aikalailla ton neuvolan tädin tuntemus. Mistä mä tiiän mikä on supistelua. Onko sitä? Ja miltä se tuntuu? Mä tiiän mikä on hengenahdistus, liitoskipu, närästys, turvotus, yms. mutta en mikä on oikea supistus. 

Aloin viimeviikolla tekemään vauvan villapukua ja sanoin tossa pe että ei se synny ennen kun puku valmis. No enää siitä puuttuis päättelyt ja napit. Mutta musta se ei ole hyvä, joten saattaa jäädä päättelemättä ja napit ompelematta. 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikki kommentit tarkastetaan ennen julkaisua